De vereniging

Interinfo is een beroepsvereniging voor professionals die zich bezig houden met het schriftelijk weergeven van het gesproken woord.
Interinfo is de Nederlandse landgroep van de Internationale Federatie Intersteno. Intersteno is een van de oudste internationale beroepsverenigingen.

Onder beroepsbeoefenaren verstaan wij professionals op het gebied van het verwerken van gesproken en geschreven tekst of mensen die zich bezig houden met informatieverwerking en communicatie en mediatoegankelijkheid.

Denk maar aan verslagleggers bij Dienst Verslag en Redactie, griffiers zoals raadsgriffiers, Statengriffiers, griffiers Eerste en Tweede Kamer, griffier bij waterschappen.
Trainers van cursussen typvaardigheid, tekstverwerking, notulisten.
Schrijftolken en ondertitelaars. Professionals op het gebied van audiodescriptie.